سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سرور مجازی

سرور مجازی یا VPS که مخفف (virtual private server)به سروری گفته میشه که به واسطه تجزیه سرور فیزیکی قدرتمند به سرورهایی با منابع کمتر و تعداد بیشتر تقسیم شده. در سرور مجازی، منابع یک سرور فیزیکی مانند Ram، Cpu، دیسک و پهنای باند به چند سرور مجازی با استفاده از برنامه‌های مجازی ساز تقسیم و اختصاص داده میشن.

این سرورها به کمک فناوری مجازی‌سازی ساخته میشن. سرور‌های مجازی در زمینه خدمات اینترنت مورد استفاده قرار می‌گیرن.کم‌کم با پیشرفت تکنولوژی این امکان برای شرکت‌ها و سازمان‌ها به وجود اومد، که به جای استفاده از سرورهای فیزیکی که ممکنه پهنای باند محدودی داشته باشن و همچنین باید برای تهیه و نگهداری اونا هزینه‌ و زمان زیادی صرف میشه، بتونن از سرور مجازی vps که هم کیفیت بالاتر و هم نیاز به هزینه و زمان کمتری داره، استفاده کنن.

هر سرور مجازی می‌تونه به عنوان میزبان برای وب‌ سایت های زیادی مورد استفاده قرار بگیره.

ویژگی های سرور مجازی VPS

 در ادامه چن تا از ویژگی‌های سرور مجازی رو که باعث محبوبیتش در سراسر جهان شدن را برای شما بیان میکنم

هزینه کمتر :

اولین دلیل محبوبیت این سرورها اینه که شما با ی هزینه به صرفه از ی سری خدمات و امکانت زیاد بهره‌مند میشین ، یعنی ی جورایی میتونین با استفاده از این سرورهای مجازی تو هزینتون صرفه جویی کنین.

انعطاف پذیری :

دلیل بعدی انعطاف پذیری این سروراست به این صورت که شما با توجه به نیازتون می تو‌نین منابع مورد استفادتون رو در سریعترین زمان کاهش یا افزایش بدین .

قابلیت اطمینان :

سرور مجازی قابلیت اطمینان و ثبات بیشتری نسبت به هاست اشتراکی دارن. در این نوع از سرور فعالیت کاربران دیگه تاثیر منفی بر عملکرد سایت شما نداره.  

امکان مدیریت و کنترل سرور :

شما می‌تونین به راحتی به روت سرور دسترسی داشته باشین و سرور خود را مدیریت کنین. تنظیمات دلخواه خود را انجام بدین و سرور مجازی را برای سایت خود به صورت سفارشی پیکربندی کنین. مثال، اگر به یک بسته نرم افزاری سفارشی نیاز دارین، می تونین اون را روی سرور نصب، راه اندازی و تنظیم کنین.

 افزایش سرعت و بازدهی سایت :

 شما برای راه‌اندازی و استفاده از سرور مجازی به زمان کمی نیاز دارین و همچنین دسترسی به منابع اختصاصی و سریعتره. این عوامل باعث افزایش سرعت و بازدهی سایت شما میشن